Nå vil eg ha litt ros..

Eg har begynt på utfordringa fra Juliann. Dette skal bli koseteppe til lisje snuppa, og ho har valgt fargane sjølv. Eg bruker heklekrok 3,5 og Gjesdal Bomull Sport. Hekler med 3 forskjellige lillafarger, med ei rad kvitt imellom kvar farge. Ja, det tar det dobbelte av ei evighet å hekle ei rad, teppet er ca 142 cm breitt. Eg har ikkje innarbeidd hekleteknikk, så det sliter voldsomt på armene nå i begynnelsen, men det kommer seg etterkvart, trur eg.. Men det er faktisk kjempe gøy å hekle, vanskelig å legge vekk foreløpig.

Published in: on april 22, 2007 at 9:44  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2007/04/22/na-vil-eg-ha-litt-ros/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Det blir jo kjempeflott!!!
    Jeg har ikke noen oppskrift på hvordan man holder kroken, men for meg fungerer det best hvis jeg holder den slik som jeg holder i strikkepinnen. Det ser klønete ut, men jeg får ikke vondt i armen slik som jeg får hvis jeg bruker bare fingrene. Jeg kan prøve å legge inn et bilde av det så kan du jo prøve med å variere for å avlaste de små fingermusklene litt.

  2. Dettan klarer du med glans 🙂 Ha en fin heklende søndag 😉

  3. Dette blir fint, flotte farger hun har valgt. Enig at en blir sliten i fingrene, så jeg holder også heklenåla som jeg holder strikkepinnen. Men jeg polstrer også nåla. Ta en bit tørkepapir rundt,ta litt teip oppe og nede på papiret og da blir det bedre å hekle. Blir ikke så sliten i armen. Ligger et bilde nede på siden min, hvor jeg har brukt en garnlapp rundt. Lykke til videre.

  4. Dette vert eit flott teppe.
    Synest det mønsteret der er så vakkert, men eg trur
    ikkje eg har tolmod til å hekle eit så stort teppe i
    eit stykke. *rødme*

    Lukke til med heklinga.

  5. Du er kjempeflink!!!! Hekling er en tålmodighetsprøve for meg, så jeg er stum av beundring over de som setter igang med så store prosjekter… Ei av mine gode venninner har laga et slik teppe. Her er bloggen hennes: http://ettenna.blogspot.com/
    Definitivt verdt et besøk!
    Ha en fortsatt fin dag 🙂

  6. Så flink du er… Er ikke noe flink til å hekle selv, men nå ble jeg veldig gira… Flotte farger også.. Kos deg videre

  7. Dette blir flott altså.Friske farger *nikke* Lykke til 🙂

  8. Lisje snuppa di er flink til å ta ut farga. Og du er flink som hekler så stort koseteppe. Lager stort sett ingen ting som krever mer enn ett nøste, så æ blir imponert når dere bare hiver dere over slike store prosjekt 😀


Legg igjen en kommentar

