Faster Guggas babystrumpa.

Kom over ei fantastisk spennande bok på biblioteket, «Små stickade kläder från vår barndom». Her fann eg desse strømpene, som egentlig er kalla Ann Magret Holmgrens babystrumpa. Allerede fra midten av 1800 tallet har denne babystrømpa blitt strikka. Babystrømpa er strikka i et stykke og sydd sammen tilslutt, så den passer best for barn som ikkje har lært å gå enda (som det står i boka). Eg har strikka dei i Silja på pinne nr 3.

I came over a fantastic book at the Liberary. It is a Swedish book about knitting from early 1800 century. This babysocks are knitted in one piece and sewed together afterwards.

Published in: on januar 7, 2008 at 11:44  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/01/07/faster-guggas-babystrumpa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. kjekke sokker det der.Strikket flere par av dem da eldstejenta var baby, men da fikk jeg mønster fra nøstebarn.

  2. Det er berre utruleg kva du får gjort! Du må ha litt av ei fart på strikkepinnane! Kjempefine sokkar både til små og store! Det står mønster på babysokkane i den Nøstebarnboka som eg kjøpte for nokre mnd. sidan. Eg kjem til å strikke dei før eller seinare.

  3. Så herlig å prøve ut en så gammel oppskrift! Det har jeg virkelig sansen for!Det ser ut som om sokkene har en kjempegod passform også!

  4. Så mange flotte strømper du har strikket! Disse kjenner jeg igjen fra Nøstebarn.

  5. Fine babystrømper.Skal strikke noe til ei lita jente i nabohuset som ble født 31/12 kanskje disse hadde vært noe.God helg til deg og dine.

  6. Du er alltid så dyktig du! Disse sokkene var helt geniale. Hvilken bok kommer de fra? Jeg har aldri spurt noen om å få oppskrift som jeg ser i blogger. Det er mange som spör meg, og jeg deler med andre. Kjäre Ronille tror du jeg kan få oppskriften av deg? Om jeg får det og du er på utkikk etter noe så kan du spörre meg. Jeg deler gjerne. Med hilsen fra asterix.

  7. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Du er alltid så Snill Ronille. Jeg takker så mye for den fine sokkeoppskriften jeg fikk fra deg. Skal kjöpe garn til disse i morgen og til hemmelige venn også. Du er en engel, hadde du vinger så kom du flyende. Alt godt til deg med kjär hilsen fra asterix. Av og til lurer jeg på hvem du er….


Legg igjen en kommentar

