Tilbake fra Firenze. Home again, after visit Florence.

Så var vi heime igjenn, etter nokre fantastiske dagar i Firenze. Været var heilt topp, med god varme og våren hadde kommet kjempe langt der nede. Det var grønt og frodigt over alt. Her er noke av det vi har sett og opplevd.

Her er eg og den berømte David statuen av Michelangelo. Dette er en kopi som står på Piazza della Signoria. På fredag når vi var her, kom det 50-60 hester og et korps og hadde oppvisning på plassen.

Var også på  Palazzo Pitti, den tidligare recidensen til Medici-familien. Her var vi innom Galleria Palatina, og såg på kunst av m.a Rafael og Tizian.

Var en tur innom Firenzes Duomo, denne var enorm, både fra utsiden og på innsida.

Rusla 463 trappetrinn, smale sådan, til toppen av tårnet, og fikk ei flott utsikt over heile Firenze by. 

 

Her er tårnet fra bakken, vi var heilt oppe på kuppelen.

På Hotellrommet fikk vi ei flaske vin, med gratulasjoner til Jubilanten «From the Management».

Her er hotellet vårt, et lite koselig hotell ca 10 min gange fra sentrum. Vi hadde rommet i front med den lille verandaen.

Ponte Vecchio, brua med gull- og sølv butikker.

I går, laurdag var vi en tur til Pisa, for å sjå det berømmelige skakke tårnet. Her var vi også innom Duomoen.

Ingenting å utsette på Bierraen.. vart litt overraska over glasset.

Og Cappucinoen var knall god…

Til slutt et bilde av Leonardo Da Vinci.

Vi har hatt en kjempe fin tur, med mange opplevelsar. Maten og ikkje minst isen var knall god. Noke stor shopping vart det ikkje, da det meste av varene var av kjente merker og prisane der etter… Men det var nok av gateselgera som solgte skinn produkt med kjente merkenavn.

Published in: on april 20, 2008 at 20:28  Comments (16)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/04/20/tilbake-fra-firenze-home-again-after-visit-florence/trackback/

RSS feed for comments on this post.

16 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Hei Ronille! Tror du har hatt en flott tur. Mye fine bilder å se. Jeg har et spörsmål til deg. Kan jeg få kjöpt et troll av deg? Et lite et bare. Med hilsen fra asterix.

  2. å så flott dere har hatt det! Blir rent misunnelig. Det var vel deilig å komme hjem til det flotte været?

  3. Så flotte bilder fra Firenze ! Ser ut som det er mye fint å se der . Godt med slike turer en gang i blandt . Gratulerer med vel overstått dag til husbonden 🙂

  4. Ser at dere har hatt en flott tur full av opplevelser. Deilig med slike avbrekk fra hverdagen. Nydelige bilder!

  5. Hejsan!
    Det ser ut som du haft en underbar resa.
    Kramizar Garnängeln

  6. Kjekt å sjå dei fine bilda, og spesielt dei frå tårnet, utruleg flott utsikt! Då eg var i Firenze var det to timar å vente i kø for å komme opp dit – absolutt ikkje til å tenke på med to små barn i følget.

  7. Fine bilder fra en fin tur, håper dere hadde det koselig.
    PS! uglene ble tøffe ,-)

  8. Å så herlig med en tur til vakre Firenze! Jeg var der for 20 år siden, og det var moro å se det igjen her hos deg!

  9. Ser ut som dere hadde en flott tur! Har aldri vært i Italia jeg, men det frister veldig :o)
    Ha en fin dag!

  10. Velkommen tilbake. Ser ut til at dere har opplevd masse på turen. Mange fine bilder.

  11. Så mange fine bilder du har tatt fra turen. Syns det er sprekt gjort av deg å ga alle de trappetrinnene opp til den flotte utsikten! Ser ut til dere har opplevd mye 🙂 Ha en flott uke!

  12. Velkommen hjem igjen.Flotte bilder,ser ut som dere hadde en skikkelig fin tur med mange flotte opplevelser.

  13. Hei!

    Veit ikkje kva som skjedde, men eg trudde at eg la att kommentar på siste innlegget ditt, men så var her jo ein heil bildeserie òg, fra Firenze…
    Det vart visst målskifte med meg òg. Frå bokmål i første innlegg, til dialekt i det neste og reinspikka nynorsk her..

  14. Mange flotte bilder, det ser ut som dere har hatt en kjempefin og koselig tur.

  15. ÅÅÅÅÅ, så fine bilder, skjønner godt at dette var en kjempe tur ja. Jeg elsker å reise, og snart går turen til Spania, jeg gleder meg

  16. Flotte bilder, og jeg blir aldri så lite misunnelig her jeg sitter og ser på bildene. Eia var jeg der!


Legg igjen en kommentar

