Oppdatering.

Denne helga vart litt annleis enn eg hadde tenkt. Skulle kjøre til Trondheim og hente Lisje Snuppa (som er ferdig med 1 år på NTNU) og flyttelasset hennar på fredag, hadde tenkt å bruke helga på dette. Men så måtte ho flytte ut på en kvardag før klokka 15.00, så eg måtte starte torsdags morgen og heimatt fredag istaden. Puuuhhh, litt stress, men vi rakk å kose oss også.

Her er eg på veg over Gjemnesbrua.

En tur innom denne «vesle» butikken er vel også obligatorisk…

Så var vi en tur på Bermuda på Solsiden og spiste et heilt fantastisk nydelig måltid. Blåskjell dampa i kvitvin og fløte med Fenikkel. Gubba dette var godt, sjøl om eg ser fryktelig ut på bildet….

Her er et bilde av Lisje Snuppa mi.

Har strikka litt kluter, her er et utvalg i ymse bomullsgarn, alle strikka på pinne nr 4.

Ferdig med mai-lua. Denne er strikka i Artic fra Europris på pinne nr 5. Mønsteret er HER.

Mai-sokken sliter eg med å få ferdig, men har fått innvilga søknaden på utsettelse…

Og sist men ikkje minst, eg har fått HU-pakke. Skrekk og gru, denne dama veit å finne gyseligt garn til meg. Her var ikkje avsendar på, grunna angst for å få det i retur. Uansett, tusen takk for skrekkeligt ekkelt garn og deilig te.

 

Published in: on mai 31, 2008 at 9:34  Comments (39)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/05/31/oppdatering/trackback/

RSS feed for comments on this post.

39 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Så synd at jeg ikke visste du var her. Bare 20 minutter inn til byen, skulle gjerne hilst på deg. Men du nøt vel tiden godt med snuppa også.

    Flotte kluter og lue. Sokkene blir nok også lekre. Det gyselige HU-garnet kan du bruke som kant på tova tøfler. Kanskje litt vanskelig farge, men det kan faktisk bli lekkert. 🙂

    Fortsatt god helg! 😆

  2. Herlige farger på alt du har strikket, nå ble jeg inspirert til klutestrikk! Ønsker både deg og snuppa en fortsatt god helg!!

  3. For en herlig haug med kluter , flotte farger . Men det uvenn-garnet var…eh… grusomt ! hihi
    God helg i finværet til dere ! 🙂

  4. Så flott lue og sokker du har strikket.Ser ut som du koste deg på Trondheimsturen.Jeg vil ønske deg ei riktig god heg.

  5. Ser ut som du rakk litt av kvart på den korte tida 🙂

    God helg i solsteika!

  6. hehehehe….ja de hemmelig uvenn-gavene er litt av diverse slag!! Men ellers har du jo masse pent å vise frem da:-D

  7. Oi, det var mange lekre kluter, i skjønne frager. De du ikke bruker kan jo ligge fremme til pynt, så fine er de.
    Ha en god helg.

  8. God helg til deg også. Jeg har nå sittet ute siden frokost og strikket Garnmysteriet. Synd turen til Trondheim ikke ble som planlagt da, men du rakk da litt av hvert.

  9. Så synd vi ikke fikk til noe treff da, men vi treffes vel i Tananger. Her er det så mye fint som vanlig. Jeg har masse å vise fram, men blogginga lar vente på seg. Røyker jo ikke nå, så jeg strikker som fanken:-))) God helgklem Grete

  10. Må først få takke deg for mange kjekke helgahelsingar, du er trufast! Så herved kjem ei helsing sørfrå, som du ser i bloggen min så såg eg på fjella dine forige helg,kjempeutsikt!Kjekk tur du har hatt sikkert i flott ver, og innom Ikea ja, alle oppegåande damer må innom der. Og du strikkar i veg, ser eg, mykje fint du lagar! Besøker deg snart igjen.

  11. Skjønn datter, skjønn mor!!! Takk for helge-hilsninger, alltid like koselig! De klutene dine ser veldig gode ut. Er det 1 rett 1 vrang…? Eller kanskje halv patent…
    Vi er på vei til ridetimer med datteren, noe vi gjør hver lørdag. Mannen er ute og røyker ut hagen for moskitoes, slik at vi kan tilbringe noen timer ute i løpet av helgen. Vi prøver å kose oss ute så mye som mulig når vi er fri, selv om her er i det varmeste laget på denne tiden av året.. Ville mye heller ha sittet i solveggen hos deg! Ha en fiiin helg, og kos deg med datteren og spødet (bundingen?)!

  12. Hej!
    Mycket fint du gjort igen.
    Trevlig helg.
    Kramizar Garnängeln

  13. Du har jammen hatt å hengt fingrene i må jeg si! IKEA ja… er innom der rett som det er jeg. (litt FOR ofte, mener gubben, men hva vet vel HAN om hva som er nødvendig eller ei? *fnis* )
    Hadde vært gøy å møtt deg når du nå først var i Byen, men sånn kan det gå. Ser ut for at dere hadde det koselig likevel, både mor og datter.
    Hei og hå og fortsatt god og BLÅ helg til deg!

  14. Takk for svar på kluter! Søk dekning du, i kjelleren mener jeg…, men 26 grader høres ganske mildt ut, spør du meg… hm, hm

  15. Å du verden så flittig du har vært,tror jeg må lete fram bomullsgarnet mitt snart. Den lua var kjempeflott! Koselig å se hvordan du ser ut i «virkelige» verden. Ha ei super helg.

  16. God helg til deg også! Kjekt med strikkakluter i alle farger, tror jaggu jeg må lage meg noen selv:)
    Håper du får en finfin uke.

  17. Du har jammen fått gjort litt i det siste; flytting, herlig matspising, masse strikkede kluter, lue og nesten ferdig med mai sokken er du og – godt at du har fått innviglet utsettelse. Ser ut som dere koste dere skikkelig med blåskjella i ett nydelig vær. Gysj i kroppen for ett garn du har fått. Får skynte meg å ønske deg en riktig god og varm helg.

  18. En god mor, er du nok – som hjelper til med flytting, besøker IKEA og spanderer herligt restaurantmåltid. Ser ut for at dere har det veldig koselig :-).
    Takk for hyggelig helgehilsen i bloggen min, og riktig god helg til deg også.

  19. Så flotte kluter,sokker og lue..
    Håper du får en flott lørdagskveld 🙂

  20. Du har hatt en hektisk periode ja ser jeg, pust ut og senk skuldrene nå:) Så mye herlig du har produsert!! Jeg måtte be om utsettelse på maisokkene jeg og, kommet igang men blir ikke ferdig nei. Nå står vi på hodet i koffertene og skal sjekke siste gang at alt er med som skal være med oss til Egypt i morgen. Nero er trygt levert på kennelen og det går veldig bra med han:) Heldigvis. Mor gråt litt da hun dro fra han men desto større blir gleden ved gjensynet. Ha en riktig god helg, gleder meg så masse til å treffe deg:) Klem fra Trollmor

  21. Ja er en Trondheim så er Ikea obligatorisk. Det garnet var bare helt utrolig. Forstår at det ikke var avsender på den pakken 🙂 Ha ei fortsatt god helg.

  22. Så mange flotte kluter du har strikket. Du er jamen meg produktiv. Og Trondheimstur har du også hatt, ja sånn er vi foreldre, hjelper der vi kan.
    Selv sitter jeg akkurat nå i Piteå, er på besøk hos en av gutta, de hadde bruk for barnevakt. Kos deg resten av helga.

  23. Jøss, er ho allerei ferdig med 1 år i Tr.heim?? Fælt så tida går…
    Og du er produktiv som vanlig. Kan du smitte meg litt ;))

    Skal forresten oppdatere bloggen min i kveld *kremt*
    Og du… den 17.mai kaka har eg stjælt,hihi.

  24. Mange flotte kluter, regner med at ikke alle er strikka sia forrige bloggoppdatering?
    For et grufullt garn du har fått, skikkelig uvenn det der 😉
    Ha ei fantastisk helg!

  25. Du får meg nesten til å bli nostalgisk med Trondheims-skildringen din… Sukk, av og til savner jeg «byen min» – jeg har jo faktisk bodd der 5 år. Det er skikkert kjempekjekt å få Lisje Snuppa hjem for sommeren!

    FOR en produksjon av kluter!!!! Jeg er stum!! Skjønner ikke hvordan du får tid til å lage alt – for i tillegg til kluter, produserer du jo de lekreste sokker og luer på løpende bånd… Er du sikker på at du ikke har et sett ekstra armer som offentligheten ikke får se???

    Nå er det ikke lenge til treffet vårt. Jeg og ei venninne skal prøve å få leid et lite bygahus i området. Jeg mener vi blir ca 10 stk eller litt mere, og da kan det være godt med litt plass.

    Ønsker deg en strålende lørdagskveld, Ronille!!

    Klem fra Kristin H

  26. Jammen får du mye ut av dagene! Gose måltider er alltid kjekt, og turer innom IKEA likeså. Vi har superkort vei til vår IKEA, 8 minutter, så her er kjøkken, garderober, en sofa, noen stoler, innredning på bad, vaskerom og en del senger fra IKEA. Ha en riktig god helg, og kos deg med Lisje Snuppa. Har du store snupper også?

  27. Så masse flotte kluter, du er flittig. Lite strikking på meg den siste tiden. Har akkurat kommet fra sjøen, ha fortsatt en god lørdag (og søndag).

  28. En litt sen hilsen fra meg også denne helgen! Sliter så med nettet, og hver gang jeg har vært inne og skrevet noe, detter jeg ut så ingen ting blir lagret. Begynner å bli skikkelig lei. Men mandag kommer sambo’n hjem fra sjøen, så da får han ordne opp i elendigheten.
    Så mange gerlige kluter du har strikket.
    Ha en fortsatt god helg!

  29. Hei og takk for koselig hilsen i bloggen min =) Så mye fint du lager. Mange fine kluter, tøff lue og så mye annet fint du lager =)

    Bruker «Omnia vincit amor» i bloggen min fordi det betyr «Kjærligheten overvinner alt», og har planer om å gravere det i gifteringen min om min kjære snart får ut den berømte fingeren og frir, he he…

  30. Så koselig med Trondheimstur. Synd vi ikke viste du kom så kunne vi ordnet ett treff, men jeg gleder meg til vi møtes i Tananger.
    Flotte kluter i herlige farger.
    Ligger en overaskelse til deg på bloggen min. Klem

  31. Ja, he`kje ej vøre flink vel? *knis*

    Ingen problem å få på jenta «skikkelig» bunad. Det bestemte ho sjøl for fleire år sidan.
    Og skal eg vere ærlig, syns eg vår er finare enn sunnfjordbunaden, hihi.

  32. Heisann! Må bare få takke så mye for helgehilsenen i bloggen min. Det er så utrolig hyggelig at du trofast stikker innom. Må innrømme at jeg nok kan bli flinkere til å legge igjen spor etter meg, men jeg prøver iallefall å titte innom minst en gang i uka. Håper du har hatt en flott helg, vi har supert vær, men jeg sitter inne og trekker om puter til en campingvogn vi har skaffet oss. Ellers må jeg atter en gang skryte av allt du lager. Du er flink:) Klem

  33. Ser ut som dere hadde en kjekk tu, selv om den ble litt fremskyndet!
    Ønsker deg en fin uke!

  34. Ser ut som om dere hadde en fin tur selv om det ble litt stress i starten. :o) Og så har du jo rukket å strikke mye fint siden sist også ser jeg.

  35. Såg ut som ein kjekk tur til Trondheim, sjølv om det blei litt stress. Fine klutar du har strikka!

  36. For ei imponeranes samling kluta, æ sku gjerne ha tatt bilde av mine i lag, men har gitt dem bort etter hvert som dem blei ferdige. Flott oppskrift du formidla 🙂
    Denne helga har vi vært på Folkestad, litt strikking, men mest utearbeid i nydelig sommervær, æ blei solbrent. Torsdag reise æ te Trondhjem for å hjelpe «minstebanet» å fløtte te Bø i Telemark, grue litt te lang kjøring aleina tebake te T.heim med leiebilen.

  37. Oj, det ser ud til at I havde en meget god tur 🙂 Sikken nogle flotte kluder du har strikket – skal love for, at du har strikket «NOGLE». Beundrer dig 😀 Nu er jeg endelige færdig med prinsessekjolen. Glæder mig at se, hvordan det går med din 😀

  38. Du har strikka LITT kluter sa du? Jeg strikka en klut i går og syns det var svært 🙂 Blir misunnelig på produksjonsevnen, men også litt motivert til å øke min egen 🙂 Ha en flott uke!

  39. Måtte berre stikke innom her og sjå produksjonen! Den er stor, det ser eg… Så mange klutar, eg vert imponert! Og det ser ut til at du hadde ein fin tur til Trondheim.

    Systra mi, den yngste av dei tre, er snart på veg heim frå Trondheim ho også. Det er ganske mange sunnmøringar der;)


Legg igjen en kommentar

