Tilbake fra hyttetur.

Ja, så er vi heime att etter nokre fantastisk flotte dagar på fjellet. Med temperatur over 25 grader på 1000 meters høgde, var det utrulig godt å være på fjellet. På veg til hytta stoppa mannen min automatisk på Rauma Ullvare, slik at eg fikk med meg nokre nøster på turen.

Så fikk eg besøk av Helene, Josefine på HB. Vi kosa oss til langt på kveld i solveggen. Kjempe kjekt å treffe deg att 🙂

På laurdag var eg og mannen min ein tur til Hjerkinn for å helse på Moskusen. Der det var en som var svært så nærme, men eg rakk ikkje å ta bilde før han byksa over elva. Totalt såg vi litt over 30 dyr denne dagen.

Og på toppen av dette fjellet, Snøhetta, var eg 25.07.87.

Så har eg fått strikka litt klutar, det var egentlig bare dette som var mulig å strikke i varmen. Begynte på et par sokkar, men ull vart litt for svett i varmen.

Og til slutt ein liten hyllest til desse flotte dyra, som gidder å drasse rundt på all denne ulla, slik at vi garnavhengige skal få meir garn å strikke av. Tusen takk til dokke 🙂 (Fårikål og pinnekjøtt snakker vi ikkje om her nei!)

Oooops holdt på å gløyme at eg faktisk også har fått lest et par bøker. Frank McCourt, «Engelen på det syvende trinn». Ei bok eg vil anbefale på det varmaste.

  

Og Tove Nilsen si bok «Sommer 2005». Ei fornøyelig bok.

Published in: on juli 6, 2008 at 20:10  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/07/06/tilbake-fra-hyttetur-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Dette høres jo ut som en knall tur! Strikking, shopping av garn, varmt vær, besøk og kos på hytta. Kan det bli bedre?! c»,)

  2. Det var en knall tur og flott kjøp.De klutene dine var kjempe fine og så fikk du takket produsenten også for de fine gavene.Ønsker deg en flott hobby uke

  3. Velkommen tilbake fra hyttetur. Ser ut som dere hadde en fin tur. Du har fått strikket mange flotte kluter i det flotte været også.

  4. Det var koselig å treffe deg igjen og ! 🙂
    Så mange moskus , de er flotte dyr . Litt av en produksjon av kluter , er ferdig med den rosa , jeg…

  5. Takk for boktipsene, sliter med å finne god sommerlitteratur så disse skal jeg virkelig sjekke opp. Så heldig at du har en mann som har autopilot på garnbutiker, min har en tendens til å velge omveier forbi slike steder 🙂 Ønsker deg en fortsatt flott sommer! PS går det an å strikke av moskusull da tro..

  6. Den hytteturen såg fantastisk ut, og en mann som stopper på Rauma, helt av seg selv? ;o)

    Ha en fin uke!:o)

  7. Flott fangst du fikk deg på tur til hytten.
    Du må ha oppdratt mannen din godt når han stopper er seg selv ved Rauma-
    Ser du har koset deg på hytten flotte bilder.

  8. Viket undebart väder ni har där i Norge, här i södra Sverige åskar det och regnar om vartannat.
    Boken du rekomenderar har jag läst och tyckte den var fantastisk, men en vännina till mig som är Irländare påstod att författaren överdrev fattigdomen en aning. De hade det ju verkligen uruselt.

  9. Det virker som du har hatt en fin tur, ønsker deg en fortsatt fin sommer!

  10. Hei – Stakk egentlig bar innom for å ønske deg ei riktig fin sommerhelg, men så så jeg bildene dine av bla moskusoksene – Det må ha vært et flott skue 🙂
    Skjønner at dere hadde en kjempefin tur.

  11. Det er heilt fantastisk å sjå desse muskusame i live. Har opplevd det ein gong, det var ei stor oppleving.


Legg igjen en kommentar

