Ei lita oppdatering.

No har vi så vidt landa etter ei veke i Santorini. Vi har hatt det heilt fantastisk flott, og dette er ei øy eg virkelig kan anbefale å besøke.

Her kjem nokre bilder fra turen.

Her er hotellet vårt. Litt utanfor sentrum av Kamari, i eit stille og rolig område.

Dette er ho som driver hotellet ilag med mannen sin. Ho vaska og rydda heile dagen, så her var det gullandes reint både inne og ute.

Utanfor hotellet var det ein hage med flotte planter og tre, og ein del steinkunst.

Vi leigde bil ein dag, og fikk utforska øya på eiga hand. Byen Oia gjorde stort inntrykk, med husa opp på kvarandre i fjellskråninga.

I døråpninga på ein av butikkane i Oia satt denne nusselige hunden, som eg berre måtte ta eit bilde av.

Her var mykje flott lokal kunst og handverk, mellom anna ein butikk full av slike dokker.

Her er kyrkja, ikkje den Norske, men den Gresk Ortodokse. Desse var det sikkert hundrevis av på den vesle øya.

Og til slutt, ei meget fornøgd dame siste kvelden, med favoritt drinken Mojito 🙂

Ja, så lurer dokke sikkert på kor mykje eg har produsert denne veka, men der har eg vore skikkelig lat. Her er alt eg har laga denne veka…. Men eg har festa endane på 6 av dei….

Det var alt fra ferien, så no er det snart kvardag att. Skal ein snartur til Oslo på fredag.

I dag fikk eg pakke fra Torunn, jøss eg vart overraska. For ei stund sida hadde ho ei konkurranse i bloggen sin som eg vann. Og dette fikk eg i premie. Tusen takk. Gleda meg til å strikke klutar av dette garnet som eg ikkje har prøvd før.

Published in: on august 13, 2008 at 19:40  Comments (37)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/08/13/ei-lita-oppdatering/trackback/

RSS feed for comments on this post.

37 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Sukk… Snakk om å drømme seg tilbake til Hellas! Vi hadde en dagstur til Santorini fra Kreta i fjor, og det er vel der de fleste postkortene fra Hellas er tatt! Godt med sommer og sol! Lykke til med skolestart:)

  2. Så herlig dere har hatt det! Håper batteriene er godt oppladet til hobbyhøsten setter inn.

  3. O du herlige, så flott de feriebildene ser ut 🙂
    Vi bodde også i Kamari da vi ferierte på Santorini for 4 år siden. Nydelige solnedganger 🙂

  4. Så deilig dere har hatt det! Ser ut til at en kan leve lenge på en slik tur

  5. Flotte bilder! Den dokka du viser bilde av var utrolig flott, det var nok en spennede butikk den var i tenker jeg!

  6. Så mange flotte bilder,ser dere har hatt en fantastisk tur.Ønsker deg en riktig god helg.

  7. Flotte feriebilder. Skulle egentlig en tur til Kreta neste uke, men det var før kneet sa stopp. Skal ta att turen til neste år og da kan det godt hende det blir Santorini. fikk ialle fall veldig lyst.
    ei fin helg til deg og

  8. Ja dette ser ut til å ha vært en super ferie. Velkommen tilbake til det kalde nord 😉 Blir vel forhåpentligvis snart treff igjen 🙂 Lenge siden nå. Ha en flott hobbyhelg.

  9. Jeg har vært på Santorini, men det var i de glade 20- årene! Lykke til med lappeteppe, jeg har visstnok begynt på noe sånt, jeg og… Men det kommer til å ta laaaaaaaaaaang tid, må strikke litt annet i mellomtiden ( det er disse alongene, da)

  10. Ser ut som dere har kost dere masse på turen og flotte bilder du har tatt.

  11. Velkommen tilbake til Norge. Ser ut som dere har hatt en skikkelig flott tur, kjenner at lysta til å dra en tur er der – men det får bli en annen gang.

  12. Så masse flotte feriebilder.Ser nydelig ut der.Ha en strålende fin helg:)

  13. Velkommen tilbake!

    Flotte feriebilder, ser at dere har hatt det kjekt.

  14. God helg til deg også. Har du prøvd å feste trådene ved å ta «ta de med deg» når du bytter farge? Så slipper du å feste de etterpå? Lappene blir superfine.

  15. Ønsker deg en god helg også.
    Jeg reiser på hyttetur i morra og kommer hjem igjen på søndag!

  16. Så nydelig. Så ut som dere har kost dere skikkelig.

    Ønsker deg en riktig god helg

  17. Velkommen hjem igjen, så koselige bilder du viser oss. Ja, Hellas er et flott sted å dra til, favoritten min. Vi drar om tre uker til Rhodos på ferie.
    Ønsker deg en riktig fin helg.

  18. gud for ett flott sted, jeg falt helt for stedet, kanskje jeg reiser der neste gang…….
    kjempe fin blogg u har, og du lager vanvittig mye fint…..
    stå på!!!! :O)
    stikker snart innom igjen

  19. Ser ut som et storveis sted å feriere. Velkommen hjem til høstværet.. God helg!

  20. Der så det virkelig deilig ut ! Godt å se at du kunne slappe av og nyte dagene uten for mye handarbeid. Men det er nå alltid kjekt å ha med, sånn i alle tilfelles skyld… Ha en strålende helg !

  21. Så flotte bilder! Nå fikk jeg lyst til å reise på tur 🙂
    Ønsker deg en god helg, og takk for alle hilsner du er så flink til å legge igjen på bloggen min. Veldig koselig 🙂

  22. San Torini är liksom resten av grekiska ö-världen otroligt vackert, jag blir så sugen att återvända dit. Jag och maken hyrde en MC när vi var på San Torini och åkte över hela ön, längtar tillbaka när jag ser dina bilder.

  23. Så maleriske hus og fargar der er!! Son min var der i fjor, han sa der var heilt nydelig, og det viser bilda dine også. Takk for dine flittige helgahelsingar, set pris på dei, så no sender eg ei helsing nordom grensa og ønsker deg også ei god norsk helg!

  24. Velkommen heim! Santorini ser ut til å vere ei kjempefin øy, flotte bilder!

  25. Takk for titten – ser ut som dere har hatt en flott ferie:o)
    Ønsker deg en super helg og nå er det ikke lenge til vi treffes i Tananger *hyper*
    Klem fra Marihøna

  26. det så deilig ut!!!! jeg lurer på enda en ting om de fine klutene…. når du bruker TUVA garn, bruker du dobbel eller enkel tråd på det? Har prøvd begge deler og klarer ikke bestemme meg;)

    God helg!

  27. Hei Ronille! Jeg sender deg en liten hilsen og håper at det skal gå bra med deg. Bildene fra Santorini lokket meg til å reise. Men,men jeg begynner på kunstprosjektlinjen til mandag. Jeg både gruer og gleder meg. Sier til meg selv at dette skal gå bra, og tenk på alt jeg får läre. Alt nytt blir på en måte litt skremmende. Du skal vite at jeg setter utrolig stor pris på deg. Med hilsen fra Torunn.

  28. Ferie er HERLIG! Og det ser ut som dere hadde det flott! Jeg og mannen var der i fjor, og hadde det kjempefint. Det var en del dyrere enn andre øyer i Hellas. Vi klarte faktisk å spise middag med vin for over 1000 kroner, og det har jeg ikke klart på ferie før, hehe. Men maten var god den!

  29. Var innom husfliden i dag og spurte om de kom til å ta inn disse pinnene når DSA får dem. Meeeen det var nå slett ikke sikkert. De måtte no se på dem og prøve dem og de kunne jo ikke ta inn alt mulig. Prøvde å si at det er flere strikkere som har prøvd dem alt og at det sansynligvis ikke ville bli noe problem å få solgt dem. Men hun var ikke heeelt sikker på det da :-/ Så vi får bare vente og se hva som skjer.

    Jaja, ønsker deg i alle fall en flott helg.

    Klem Alice 🙂

  30. Ser ut som dere har hatt en flott ferie. Fine bilder. Gleder meg til mine 14 dager på Kreta, men det er såååå lenge til. Ha ei fin helg

  31. Velkommen hjem igjen. Det ser ut som at du har hatt en flott tur ja. Det der var god Santorinireklame! Ha ei super helg

  32. Så flott ferietur du har hatt deg.

    Fine lappar du lagar også.

    Ha ein fin haust.

  33. Det så ut som en deilig ferie! 🙂

  34. Så ut som dere har hatt det utrolig kjekt.
    Håper dere fikk ladet batteriene skikkelig.
    Vi sees vel i Tananger håper jeg.
    Ha en fin uke.
    Klem fra Gry Hege

  35. Det så skikkelig digg ut i Hellas. Kanskje det burde være neste års ferietur?? Ha en fin uke!

  36. Skal si det så flott ut på ferien din. Har aldri vært på de kanter, men det så nå flott ut.

  37. Bildene taler for seg selv. Ferien din har vært helt topp skjønner jeg. Glad på dine vegne.

    Ha ei fin helg! Jeg skal jobbe jobbe jobbe jeg.


Legg igjen en kommentar

