Kortvarig hyttetur.

Endelig hadde haustferien begynt, og vegen gjekk rett til fjells. Men det som skulle bli en 4-5 dagers tur slutta i dag, etter 2 dagar. Årsaken, 10 cm nysnø og en bil med sommardekk, så det var bare å komme seg heimatt.

Fuglane hadde flokka seg i store flokkar, og tydelig klare for turen til varmare strøk.

Fikk ikkje strikka så mykje, men et Baktussjal og pulsvarmera til Lisje Snuppa vart det av Bris garnet eg kjøpte.

På veg til hytta på fredag, så stoppa vi selfølgelig på Rauma Ullvare. Skulle ikkje ha så mykje denne gangen, berre litt klutegarn og nokre nøster til. Var også en snartur innom Josefine/ Helene på Bjorli på kaffibesøk. Kjekt å treffe deg att.

Published in: on oktober 5, 2008 at 16:06  Comments (19)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/10/05/kortvarig-hyttetur/trackback/

RSS feed for comments on this post.

19 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Å fysj for et vær! Nei, du skulle nok vært på Gardermoen i steden skjønner du og kost deg med mange hyggelig strikkedamer. Men det var da inderlig godt at du fikk kjøpt deg litt garn – det hjalp vel litt?

    Klem

  2. Huffa, då……..

    Men det ble jo litt plaster på såret da 😉

    Regner med vi ses på Molde 🙂

  3. Så kjedelig at hytteturen ble kortere enn planlagt, men sånn er det bare med været om høsten. Flott sjal og pulsvarmere du har strikket i Bris!

  4. Fyttien noe så ufyselig. Eller, det er jo pent å se på da, men på veiene har snøen ingenting å gjøre. Blir hjemmekos istedet nå da, kanskje. God ferie iallefall.

  5. Har bare en ting å si…misunnelig:0) Jeg elsker snø og uvær,men veldig kjedelig at turen fikk en brå slutt da.
    Itzak vil ønske deg en kjempe fin uke som kommer.

  6. Det er vel bare et tidsspørsmål før det er vinter her også vel. Hvitt er pent, men ikke som snø i oktober!

  7. Så synd at ferien deres ble avkortet..
    Flott baktussjal, dette bris garnet skal jeg sandelig kjøpe meg.. Det ser så nydelig ut..
    Ønsker deg en flott høstferie selv om dere reiste hjem fra hytta så altfor tidlig..
    Klem til deg fra meg 🙂

  8. Heldige Ida som får så flotte pulsvarmere og skjerf !
    Synd turen deres ble så kort , men det var kanskje lurt å reise nå , begynte å snø her igjen i efta…
    Takk for besøket , og velkommen igjen ! 😉

  9. Så godt at dere kom dere velberga hjem! Altfor tidlig for snø, dette! Ser du har trøsteshoppa litt – det hjelper jo! Klem og nyt resten av høstferien hjemme.

  10. Grøss’ a meg altså, deilig at du har varme klær å ta på. Det sjalet ser varmt og godt ut, vakkert er det iallfall.

  11. Godt dere kom helskinnet hjem igjen.Og så ble det jo litt garn da. Vil ikke,vil ikke,vil ikke ha snø. Kos deg i ferien.

  12. Eg blir kald bare av å sjå bileta. Her er det heldigvis framleis fin haust og eg håper det fortsetter slik ei stund til.
    Det høyrdest då fornuftig ut å snu, likevel. Håper du får ein fin haustferie sjølv om det ikkje blir på hytta.

  13. Hei. ikkje alltid ein har kontroll over veret nei. men da er det berre å snu og kose seg heime. Likte foresten veldig godt sokkene i forrige innlegg.
    Og så fint kaktus sjalet ble. Må nok lage meg eit nytt. Har gitt vekk det eg lagde.
    Pulsvarmerne var veldig fine også. Og bilder av garn er alltid kjekt å sjå.
    Ha ei fin og klreativ uke. du er vel tilbake på jobb da

  14. Jaja, eg får vel vere glad for at vi ikkje hadde prioritert å legge i vei mot høgfjellet i haustferien:) Vi har jo også sommardekk, selvfølgelig!

    Godt å vere heime, men sørgelig å ikkje kunne nyte dagane på hytta når dokke hadde planlagt det!

  15. Vi hadde snøstorm her også, men heldigvis ikke så ille som hos dere. Litt for tidlig dette synes jeg, brrrrr! Håper dere får noen fine avslappende dager hjemme da.

    Kjempefint sett du hadde strikket, nydelige farger på det garnet.

  16. Flott sjal og pulsvarmere du har strikket! Været får en ikke gjort så mye med, dessverre – eller var det heldigvis!!! Ha en flott uke uten snø!

  17. Fysj og meg for snøen som kom så plutselig – jeg er glad i snøen, men gi meg ett forvarsel først. Godt at dere kom dere velberget hjem, og at du iallefall fikk strikket bittelitt de få dagene dere var på hytta. Kos deg hjemme du i høstferien med strikketøyet, og tenk på oss som er på jobb.

  18. Oiameg for et vær – ikkeno glad i vinteren jeg, så det er nok like greit å holde seg i lavlandet enda ei stund, ja..
    Tross snø og sludd så har du jammen vært produktiv likevel – kjempefine pulsvarmere og sjal. Herlig blåfarge 🙂
    Ha ei fin ferieuke.

  19. Så trasig med hyttetur som gikk fløyten, men høste kan enda by på fine helger.


Legg igjen en kommentar

