Ida si lue.

Lisje Snuppa ønska seg ny lue, og eg har laga denne.

Her er oppskrifta:

Legg opp 112 masker på pinne 3,5 i Chiri Alpakka. Strikk 2 rett, 2 vrang 6 cm. Skift til pinne nr 4, og strikk glattstrikk 12 cm.

No startar fellinga:

Strikk 6 masker, 2 rett sammen, 6 masker rett, 2 rett sammen osv, ut pinnen. 1 omgang rettstrikk. På neste omgang strikk 5 masker rett, 2 rett sammen, 5 masker rett, 2 rett sammen osv, ut pinnen. Fortsett slik med 1 omgang rett mellom fellingane, og ei maske mindre på omgangen der du feller til du har 14 masker att, strikk 1 omgang rett, og 2 sammen på neste omgang. Det skal være 7 masker att på pinnen, slit tråden og tre den gjennom resterande masker og fest tråden på baksida.

Voila, ei varm, god og mjuk Ida lue 🙂

P.S. Link gjerne tilbake om du bruker oppskrifta mi.

Published in: on november 8, 2008 at 22:53  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/11/08/ida-si-lue/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Super Ida-lue! Ønsker deg ei fortsatt fin helg! Klem

  2. Takk for lue-mønsteret, det kommer sikkert godt med.
    Ser at du ikke ligger på latsiden når det gjelder å lage nye ting….du er flittig Ronille.
    Så får du ha ei trivelig helg, klem :-p

  3. Her var det kommet masse siden sist jeg var her inne – er en stund siden også. Ser ut som dere hadde det koselig sammen på «treff», misunnelig ja. Det spørs om jeg må prøve meg på idaluen en dag, men akkurat nå strikker jeg for harde livet på en vm-genser.
    Ha en fin søndag videre.

  4. Fin lue i herlig garn, så gøy med eget design da! Synes du har vært flink, dette ble veldig bra! :o)

  5. Fin lue i herlig garn, så gøy med eget design da! Synes du har vært flink, dette ble veldig bra! :o)

    Ha en flott søndag!

  6. Kjempe fin lue og så fint at du har lagt ut mønsteret.
    Ha en fortsatt fin søndag og en riktig fin uke.

  7. Hei igjen,

    Det var en fin lue. Jeg har noe Chiri Alpakka liggende, så jeg lurer på å strikke denne. Hvor gammel er Ida? Det hadde vært greit å vite, slik at jeg får en idé om omtrentlig størrelse.

  8. Takk for svar. Jeg tenkte kanskje at Ida var et barn, men så stusset jeg over at det var så mange masker. Men det går sikkert an å skalere ned litt også.


Legg igjen en kommentar

