Oppdatering.

Ja da skal eg prøve å summere opp litt fra siste veka.

Har strikka eit par lommetøfler, ein stjernehals i Lerke og nokre Calorimetryar.

Har strikka ei ullbukse, str ca 2-3 år i OnLine, og så har eg begynt på ei til. Dette skal eg selge på Husflidsmesse 5. og 6. desember.

Så skulle eg så svært sy nokre serviettholdera til Lotteriet på Husflidsmessa. Hehe, det er ikkje symaskina det er noke gale med, men eg har en tendens å ikkje snu stoffet rett veg, slik at eg heile tida må ta opp godt sydde saumar… Æsj.

Så har eg shoppa litt stoff.

I dag har eg baka det eg kaller verdens beste brød. Her er 3 med fint rugmjøl, og 3 med grovt rugmjøl.

Hadde ein del Trumf poeng, og da har eg kjøpt nytt strykejern og ein rokkering. Men må vente med rokkeringen til korsryggen og hofta mi er litt bedre. Strykejernet er knall stilig, med lyd og lys 🙂

Når eg besøkte Trollmor, så hadde ho diverse fiskar, mellom anna ein Kampfisk. Eg hadde også lyst på ein, så eg har kjøpt denne, den heiter Knut Berit.

Og sist men ikkje minst, hels på SVANHILD. Er ho ikkje skjønn vel… Eg fikk være med på å stuffe ho på leikebutikken, ja, du leste rett, eg har vore på leikebutikk og kjøpt ho. Eg samlar som kjent på Sauer i ulike fasongar og variantar, så Svanhild måtte eg bæææærrre ha.

 

Published in: on november 14, 2008 at 19:45  Comments (22)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2008/11/14/oppdatering-14/trackback/

RSS feed for comments on this post.

22 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Oj, oj – her var det mye flott! For en herlig farge det er på Knut Berit og Svanhild er jo bare skjønn (tror jeg vet hvor du har vært….) Har veldig lyst til å høre om rokkeringen fungerer når du har fått brukt den en stund.
    I morgen skal jeg på strikkejulebord – gleder meg!
    Ha en flott helg!

  2. Masse fint du har strikka denne veka!! Brøda ser gode ut, og rockeringen var stilig!

  3. Sååå flotte stoff du har kjøpt ! Spesielt ku-stoffet , selvsagt… 😉
    Knut Berit og Svanhild var skjønne !
    God helg klem til deg 🙂

  4. Digger kustoffet og Knut Berit er hel skjønn! Mye fint har du også laget. Ha en fin helg!

  5. De brøa dine så utrilig gode ut, tenk en «blings» med rauost på hadde smakt.mmmm…
    Masse nydelig du har produsert, men skjarmøren på siste bildet var bare helt nydelig.

    Klem til deg 🙂

  6. Masse flott produksjon her ja! Og når jeg leste symaskinbetraktningene dine fikk jeg veldig gjenkjennelsesfølelse…..jeg har også tendens til å legge tøyet feil, det er vesentlig irritasjonsmoment ja!

  7. Hei på deg! Det mangler ikke på produktivitet ser. Mye artig du lager må jeg si. Knut-Berit var jo helt nydelig med sine skjönne farger. Önsker deg en god helg. Klem fra asterix.

  8. Det har vært en aktiv uke, ja! Ha en fin helg.

  9. Mye fint du har laget. Ha ei fin helg.

  10. Skal si du har vært aktiv denne uka. Mye fint du har laget. Knut Berit var da virkelig en fin fisk. Herlig navn ;-). Ønsker deg ei kjempe fin helg!

  11. Gratulerer med Knut Berit og Svanhild:) Yngve hilser til Knut Berit:)

    Så mye flott du har lagd denne uka, tror nesten jeg burde tatt meg en tur og smakt på de nybakte brødene, jeg ble skikkelig sulten her jeg sitter.

    Ville bare ønske deg en riktig vakker helg.

    Kos og nyt, og god bedring med ryggen:)

    Klem

  12. Takk for besøk hos meg. Du er en trofast gjest og det er så koselig.
    Svanhild er bare helt nydelig, skjønner godt at ho måtte være med deg hjem. Håper du snart blir så bra at du kan begynne å rocke :).
    Selv trener og trener jeg, bøy og strekk, bøy og strekk, og gjør stadig framgang. Men jeg er litt utålmodig, synes det går seint. Hjemme igjen om 10 dager.

  13. Eg var innom ein dyrebutikk i dag og måtte verkeleg jobbe med meg sjølv (og prinsessa…) for å klare å gå frå ein kampfisk som likna ganske mykje på din:)

    Elles er du produktiv som vanlig, det må vere litt av ei fart på pinnane dine!

    Ha ei fin helg vidare:)

  14. Du ligger ikke på latsiden nei! Her var det mye fint. Jeg skulle absolutt ha strikket en slik ullbukse, men det er så kjedelig! Får ta meg i nakken og starte snart! Ha en fortsatt fin søndag!

  15. Skikkelig koselig og langt innlegg du har postet. Ha en fortreffelig søndag.

  16. Hei. Startar med slutten av innlegget ditt først. Herlig sau. Det er kjekt å samle på noe. Eg samler på griser og da min kjære kom at fra sin utflukt forige helg, hadde han kjøpt en stor sofagris til meg. Mjuk og deilig men veldig rar :=)
    Du syr og strikker og gjer alt mulig. Flink er du, sjølv om du prøver å fortelle at du gjer litt feil. Kven gjer ikkje det av og til :=)Brødene dine såg veldig gode ut hm. Kanskje noen her i huset kan bake brød att også snart. Kan håpe:=)
    Fisken var og nusselig.
    Du har hatt ei innholdsrik uke.Håper ryggen og hoftene vert bedre snart og at du får eg ei nye og fin uke.

  17. For et tempo på deg, det er mye fint du har fått laget i løpet av ei uke 🙂
    Du må ha en fortsatt fin søndagskveld, og oen flott og kreativ kommende uke!

  18. Knut Berit var vakker! Jeg hadde en kampfisk som til stadighet spratt ut av bollen sin, eller ble fisket av nysgjerrige ildere…men nå bor de ikke her lengre, kanskje på tide med en ny hissigfisk? Fine ting du har strikka, heldige mottaker av ullbukse, det ser så deilig ut…men kanskje ikke like flatterende på meg?

  19. WOW!
    Skal si du er produktiv i løpet av ei uke. Masse flott. Du får nok solgt produktene dine 🙂

    Zippy er et opplegg fra psykisk helse (http://www.psykiskhelseiskolen.no/visartikkel.asp?id=1434) Her i kommunen er det representanter for PPT samt helsetjenesten som tilbyr kurs for oss lærere. Mye bra, men vi har alt for store grupper, jeg har 25 elever! Det blir litt kjedelig, litt mye prat for mange… Men synes det virker bra i utgangspunktet altså!

  20. Masse nytt – men den sauen var bare såå søt!

  21. hjelpe mej kor mykje du fe gjort!! Imponert!! 🙂
    Knut Berit (haha) var lekker!!

    Eg har noke liggande til deg inne hos meg!
    Velkommen!

    Monica

  22. Så mye fint du har strikket siste uken.Å brødene så kjempegode ut.


Legg igjen en kommentar

