Ei litt lang oppdatering.

Har ikkje blogga på ei stund, så her kjem det litt nytt.

Forge tirsdag var eg i Lysfjøsen, og der satt jammen veninda til Svanhild og venta på meg. Her er Hildur.

 

Vi har vore på hytta i helga, og fikk besøk av Lisje Snuppa med kjæresten. Dei kom med toget fra Oslo.

På turen til og fra hytta, er det heilt naturlig med en stopp på Rauma Ullvare. Der går eg kjapt til restekassene, og finner meg litt snadder. Her er fangsten fra denne turen.

På Jula fann eg dette geniale settet som eikvar kvinne med respekt for seg sjøl må ha. I ei lita lekker veske, ligger det meste vi trenger for å overleve i heimen.

På teppet Penrose har eg vel snart komt halveis.

Så låg det pakke til meg fra min HV på HB når eg kom heim. Dette er den mest spennandes og kreative pakken eg nokensinne har fått. Har en liten anelse om kven den er fra, uansett Tusen takk for gava.

Published in: on februar 16, 2009 at 21:17  Comments (25)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2009/02/16/ei-litt-lang-oppdatering/trackback/

RSS feed for comments on this post.

25 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Så masse flott du har kjøpt!! Hildur var bare herlig!! Å så masse garn, Tror det må bli strikkebot på Penrose:) Du er nok ferdig med det før du kommer hit neste uke tenker jeg:) Å som jeg gleder meg til å se deg igjen:):):)

  2. Heldige dere er som kan dra på hytta! Vår er bare ferdig utvendig, og det blir vel noen år før den er innflyttningsklar.
    Å så tenk å bare kunne stikke innom Rauma Ullvare på turen..da hadde jeg nok svimt av som ei ungjente på rockekonsert *kniiis* Litt av en fangst du gjorde der ja 🙂

    hmmm….kanskje jeg ska overtale mannen til å feriere på Vestlandet i år, og så kjører vi «tilfeldigvis» forbi Rauma Ullvare…?… Da MÅ vi jo stoppe ikke sant ..?.. !
    Ha ei flott uke Ronille 🙂

  3. Ser jammen ut som om du har hatt det kjekt i bloggpausen din. :o)

    Ny sau og masse garn (sikle)hadde du jammen fått tak i. Artig at verktøyet matchet verktøyet i fargene.

    Ha en god uke!

  4. Så mye flott du fant på Ullvara , da !
    Kjekk kar Ida har «funnet seg» , ser han har mange hus og hoteller , ja , hihi
    Håper vi treffes neste gang dere skal på hytta ! 🙂

  5. Heldig du som har hytte!!! Det skulle ej gjerne hattt også… og en anna ting.. skulle gjerne hatt iveren din til å LAGE!!! DET teppet ditt vert fint! 🙂 Åååå fekk du et lite lam?? kor søtt!

    Monica

  6. Så fin pakke du fikk! Det gjorde jeg også!!! Ser ut til at Ullvareturen ga god avkastning…. jeg kommer meg nok ikke dit før til sommeren…..buhuuuu Skulle absolutt ha fylt opp att klutegarnlageret mitt.

    Ha ei fortsatt fin veke!

  7. Hildur er kjempesøt!

    Smart verktøysett. En farge som gjør at gutta holder fingrene unna, kanskje?

  8. Masse fint garn…så heldig du er som bor så nært disse garnutsalgene 🙂
    Og Hildur var nydelig…. 🙂

  9. Kjempekoselig oppdatering! Hildur er bare så skjønn, og et sånt verktøysett bør en hver kvinne med respekt for seg selv ha;) Ønsker deg en super-duper strikkehelg!

  10. Ei riktig god helg til deg og Ronille. Jeg skal nyte helga i lange drag, med skitur og ridetur og fastelavensboller. Mandag er det » striskjorte og havresuppe» igjen… Lykke til med symaskinkjøp!

  11. Mye flott garn du har fått deg.Flott Hv pakke også.
    Riktig god helg til deg:)

  12. Så langt du har kommet på Penrosen din! Det blir utrolig flott 🙂

    Gleder meg til Raumaturen i mars:)
    Riktig god helg til deg også!

  13. Vet du? Jeg har jo vært her å lest dette innlegget tidligere og syns det bildet på hytta var så fiiiint! Så jeg måtte jo fortelle min kjære at jeg vil også ha en hytte! Han skjønte jo ikke hvorfor det plutselig var blitt så viktig med det. Så da måtte jeg jo fortelle at jeg hadde sett bilder her og tenkte at en hytte er jo bare perfekt å trekke seg bort til. Bare strikke og slappe av, uten noe stress. 🙂
    Du får ha en riktig flott helg!! Takk for besøket i bloggen 🙂

  14. Ser skikkelig trivelig ut på hytta.Mye fint har du fått handlet også.Likte veldig godt den vesken din og alt det deilige garnet.Ønsker deg en riktig god helg:)

  15. Det ble litt kaotisk her på onsdag så jeg rakk ikke å komme, men jeg kommer på onsdag – garantert! Gleder meg til mønsteret kommer i hus:)

  16. Godt at du fant venninna til Svanhild, for Hildur var søt da.
    Den verktøyveska du har skaffet deg tror jeg jammen jeg misunner deg, og jeg misunner ikke mindre det at du kan kjøre forbi rauma ullvare og samtidig få lov til å stoppe der. Sønnen har lyst til å ha NorgeRundtferie i år, tror jammen jeg skal få oss til å kjøre den veien jeg.
    Ønsker deg ei riktig så fin helg.

  17. Ønsker deg en riktig god helg.

  18. Heldige du som har muligheten til å stikke innom Rauma på tur til hytta! *litt misunnlig*
    Vinterferieuka vår har blitt tilbringt hjemme, ikke noe hyttetur på oss før til påske.
    Ha ei flott helg, Ronille!

  19. Du har jammen skaffe deg nokre godbiter med tråd. Hadde det vore meg, hadde eg hatt tråd i mange år med det lageret. Penrose-teppet kjem til å bli nydelig. Ønskjer deg ei riktig fin helg.

  20. Oisann. Det var litt av ein fangst i restekassa. Blir heilt sjuk eg. hehe.
    Og så har fått så fine pakker i posten. Nå kan du berre kose deg masse.
    Ha ei fin helg og ei enda bedre uke

  21. Her var det litt av hvert å se på! Flott garnfangst du har gjort på rauma:-D og skikkelig spennende hemmelig-venn-gave ja:-D

  22. Vi ER på hytta, har mange mil på ski i beina nå – håper jeg rekker en tur i morgen før hjemturen..Jobben lokker IKKE, men man må da til pers ;O)!Så mye fint du har handlet og laget og fått i det siste!Verktøybagen var knallfin!!

  23. Så mye flott nyttig og praktisk du har anskaffet deg 🙂
    Ha en fin søndag.

  24. Heisann, eg reknar med at du er på hytta igjen, no i vinterferien:)

    Vi skal også av garde om nokre dagar, må berre få unna eit 6-årsbursdagsselskap fyrst!

    Ha ei fin veke!

  25. så utroli gflott dere har det på hytta!

    den turen til ullvaren skal jeg også ha en gang i sommer. har ei tispe som skal ha valper i molde i sommer. så da går turen dit.

    men du, det mohair lignende garnet du fant der…
    hva er det?
    fargene var jo helt nyyydelige!

    ha ei flott uke videre.


Legg igjen en kommentar

