Calorimetry med vri.

Har strikka ein Calorimetry med en liten vri. Calorimetryane har det med å strekke seg litt ved bruk, derfor tok eg denne vrien for å få den litt mindre elastisk. Har strikka den i Austerman Alpakka Silk på pinne nr 3,5. Garnet får du kjøpt hos Maud’s garn eller for lokale lesarar, hos meg.

Legg opp 122, og begynn med 2 vrang og så 2 rett. Strikk som vanlig Calorimetry, men lag flettemønster, strikk den 2. rette uten å ta av pinnen så den 1. rette på kvar 4. omg på rettsida. På midten skal det være 46 maskar og 38 på sidene.

Published in: on februar 25, 2009 at 14:18  Comments (13)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ronille.wordpress.com/2009/02/25/calorimetry-med-vri/trackback/

RSS feed for comments on this post.

13 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. God ide. Flott farge. Mulig jeg kopierer deg. De er veldig populære hjemme og det hadde vært fint med litt variasjon.

  2. Den så flott ut.Mulig jeg må prøve meg på den her etterhvert.

  3. Den ble ganske så stilig med bittesmå fletter og nydelig farge. Teppet ditt ble også fint.

  4. Shwush!! Rett over haudet på mej!! Heldig du som fe til sånt!! NEI, trur ej må halde meg til att og fram strikk 😉 hehe
    FIIIN va han då!

    Monica

  5. Denne ble fin. Likte flettene du hadde laget, så oppfinnsomt. Teppet ditt er også helt fantastisk.

  6. Denne var stilig! Tror jeg må prøve en sånn…

  7. Lurt! Kanskje æ må prøve, hoppa over bølgen da den gikk…

  8. Den var skikkelig fin, trur kansje eg må prøve den:)

  9. Hmmm…skjønte det ikke jeg da..Er det mulig å få teskjeføde på den eller? Den er jo så fiin!!

  10. Denne var kjempe fin! Takk for at du deler oppskriften c»,)

  11. Den var skikkelig fin.Nydelig farge også.Ha en fin dag:)

  12. Lurt, spes når du strikker i sånt mjukt garn. Strikket i hårdere gard gjør det ikkje noko om det er elsatisk.
    kjekt å kunne variere litt. Trur nok eg skal tenke på det neste gang eg strikker sånn. Ha ein fin dag. Den vart fin den siste du strikket på innlegget etter dette.

  13. Fiiiin!!!!Og lekker farge:)Ha en flott torsdag!klem


Legg igjen en kommentar

